تولید و صادرات در صنعت خودرو ترکیه TRT Persian
انتشار: فروردین 04، 1401
بروزرسانی: 16 آذر 1404

تولید و صادرات در صنعت خودرو ترکیه TRT Persian

تولید و صادرات در صنعت خودرو ترکیه TRT Persian

ولی رؤیای پیشرفت تنها سه سال دوام پیدا کرد، چراکه با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، اعمال تحریم های بین المللی علیه تهران از سر گرفته شد. شرکت  خودرو ساز پیونگ چانگ اولین شرکت خودرو سازی کره شمالی بود که خودرو کاملا ملی را تولید کرد و به بازار عرضه نمود. اولین خودرویی کخ این شرکت کپی کرد و با فروش خوبی نیز همراه شد خودروی   ” کانگ سانگ 88″ بود و  از روی مرسدس بنز 190e کپی شده بود. در کشور کره شمالی هم اکنون  6  شرکت خودرو سازی بزرگ وجود  دارد که از این میان شرکت های خودرو سازی  “پیونگ چانگ” و “پیونگ وا” تنها به  تولید خودروهای سواری و لوکس مشغول هستند و باقی  شرکت های دیگر  خودرو سازی به تولید ماشین های های نظامی و حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده اند. همانطور که ذکر شد این مدل (به طور مثال MC) می تواند با حفظ مالکیت قانونی و سهام حداقلی دولت نیز همراه باشد. در این راستا می توان با برگزاری مناقصاتی در فضای شفاف، آزاد و روشمند، مدیریت صنعتی حرفه ای را از میان تیم های متنوعی که صاحب دانش و تجربه، اهلیت و تخصص لازم در زمینه صنعت خودرو بوده و دارای برنامه مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند برگزیده و جذب نمود.

  • با کمک این سیستم ها در هر لحظه از شرایط خودرو آگاه خواهید بود و استهلاک خودرو هم کاهش پیدا خواهد کرد، همچنین با هزینه های ناگهانی ناشی از خرابی های متعدد مواجه نخواهید شد.
  • بعد از اینکه \xa0اتحاد جماهیر شوروی از هم فروپاشید، کره شمالی با استفاده از تکنیک مهندسی معکوس شروع به ساخت خودرو کرد، به این نحو که ماشین های روسی را به قطعه های مختلف تجزیه می کرد و دوباره آن ها را سر هم می کردند تا با چگونگی ساخت خودرو به طور کامل آشنا شوند و در این راه نیز به موفقیت دست یافتند.
  • از آنجایی که چینی ها به یکی از رقبای واقعی غربی ها تبدیل شده اند بنابراین شاهد تقابل اجتناب ناپذیر بین این دو بلوک بزرگ هستیم.
  • خودرو های تولیدی دو خودروساز بزرگ نیمه دولتی بر روی چندین پلتفرم مختلف، توسعه یافته است.
  • خودروساز همچنان با بهانه های مختلف فقط از تلاش برای رفع زیان انباشته و تحویل خودروها در زمان مقرر به خریداران می گوید و از آن طرف مصرف کننده خودرویی پر از ایرادات فنی و قطعه\xa0 تحویل می گیرد که باید مدام راهی تعمیرگاه باشد.
  • برنامه فوق شامل کلیه حلقه های زنجیره ارزش شامل طراحی، تکوین، مهندسی، تامین، تولید، فروش و خدمات پس از فروش می شود.

باور به گرانی خودروهای داخلی یا به بیان دیگر تصور عدم رقابت پذیری قیمت مصوب خودرو، الزاماتی را برای سیاست گذار در استفاده از ابزارهای حکمرانی در پی دارد، همان طور که می توان مشاهده نمود سیاست سرکوب قیمت مصوب در دهه گذشته با چنین پیش فرضی توسط شورای رقابت اتخاذ شده است. جهت صحت سنجی گزاره مطرح شده، به عنوان یکی از ریشه های تصمیمات نهادهای سیاست گذار، لازم است قیمت عرضه خودرو و تغییرات آن در دهه گذشته، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. به طورکلی چالش های موجود در مرحله ورود به عرصه تولید قطعات خودرو را می توان از چند منظر مورد بررسی قرارداد. این چالش ها مربوط به حوزه های «مدیریت»، «ساختار زنجیره تامین»، «مباحث فنی و کیفی»، «مباحث اقتصادی» است.

قیمت خودرو امروز ۵ مهر +جدول

چینی ها از وضعیت بازار ایران به نفع خود استفاده کردند و تا توانستند خودروهای از رده خارج و درجه دو خود را با چندین برابر قیمت چین در ایران فروختند. رسانه های ایران گزارش هایی را منتشر کردند که نشان می داد در پرونده فساد شرکت های کروز و عظام، دو قطعه ساز بزرگ ایران، این دو شرکت در مجموع حدود پنجاه هزار میلیارد تومان پرونده فساد دارند. بر این اساس، این سه منطقه روی هم رفته 78 درصد از خودروهای ایران خودرو مستقر در روسیه را به خود اختصاص داده اند.

قیمت نفت از ۹۳ دلار عبور کرد

جامعه اندیشکده ها از سال 1396، با هدف ایجاد و استقرار سازوکارهایی جهت معرفی و برجسته سازی پژوهش ها و اقدامات برتر اندیشکده های کشور راه اندازی شده است. به این ترتیب که با شناسایی و الگوسازی از فعالیت های موفق اندیشکده ها، زمینه برای توسعه ظرفیت و اثرگذاری اندیشکده های فعلی و فضا برای شکل گیری اندیشکده های جدید فراهم شود. جامعه اندیشکده ها تلاش دارد در فضایی غیرانحصاری با مشارکت اندیشکده ها و گروه های فعال در زیست بوم اندیشه ورزی کشور، ماموریت خود را به انجام برساند. در این راستا از حضور و همکاری مجموعه ها و برنامه های دیگر در این زیست بوم استقبال می کند. طبق تحقیقاتی که موسسه ی شواسمیتز shoosmiths انتشار داده است، صنعت خودرو با فناوری های جدیدی همراه خواهد بود که نه تنها روند تغییرات را سرعت می بخشد، بلکه در تنوع خودروهای تولیدشده، نحوه ی عرضه به بازار و نحوه ی استفاده از آنها نیز تاثیر می گذارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. یکی از مهم ترین سازمان های اثرگذار در توسعه خودروهای هوشمند و متصل در هر کشوری سازمان های مرتبط با ICT می باشند که می توانند در توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای خودروهای هوشمند نقش اصلی را داشته باشند.

این موجودیت ها می تواند شامل صاحب خودرو، نمایندگی فروش، پلیس، بیمه، اورژانس و موارد دیگر باشد. برای اینکه قابلیت های اتصال بهبود یابد، قابلیت های زیرساختی اتصال نیز باید ارتقا پیدا کند. کارخانه هایی مثل پورشه، تویوتا و جی ام برنامه های جدی برای فایوجی دارند، به نحوی که بتوانند خودروهای متصل خوبی را تولید کنند. این اتصال، این امکان را برای خودروی شما ایجاد می کند که خودروی شما عملکرد بهتری را از خود نشان دهد به نحوی که لذت بیشتری را برای رانندگان در حین رانندگی ایجاد نماید.