بروزرسانی: 16 آذر 1404
در تولید خودرو از اهداف عقب هستیم مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند مشرق نیوز
در تولید خودرو از اهداف عقب هستیم مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند مشرق نیوز
همچنین بخش عمده ای از هدفگذاری های صورت گرفته، بعضاً متناقض و در بهترین حالت نیز به هیچ وجه پاسخگوی اهداف تعیین شده در برنامه های کلان نیست. البته قرار است خودروهای جدید به خط تولید بیاید ولی در ان حالت، قطعاً باید خودروهای پُر تیراژ فعلی از رده خارج شوند. این محصولات جدید تا در چرخه عمر خودشان بیایند، و رشد کنند و در بازار جایگاه پیدا کنند، زمانبَر است. لذا رسیدن تیراژ هر خودروساز بزرگ ایران به یک میلیون دستگاه در یک یا دو سال آینده و در شرایط فعلی محدودیت های ارزی و تحریم، کار سختی است.
- به جرات می توان گفت بیش از ۸۰ درصد خریداران واقعی خودرو در بین این سه دسته افراد قرار نمی گیرند و نمی توانند خودروی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروساز بخرند.
- در شرایط فعلی می توان گفت تولید قطعات ریخته گری و فولادی و حتی سایر صنایع مرتبط با خودرو تحت تاثیرکاهش ۱۰ درصدی تولید در بازه زمانی که با قطع انرژی مواجه هستند، قرار گرفته است.
- رهبران صنعت خودرو مشتاق اند سیستم های مجهز به هوش مصنوعی را به عنوان یک مزیت در تولیداتشان به کار بگیرند.
- این قسمت ها از امکانات دقیق و حساسی ساخته شده اند، مانند دوربین فیلم برداری برای تشخیص مسیر و رادار های لیزری که برای بررسی محیط کاربرد دارند.
- از میان دستاوردهای جهانی سازی شاید تجارت بارزترین مثال این تقابل ها به شمار رود.
قرار بود آیین نامه واردات خودرو های کارکرده تا حداکثر یک ماه پس از ابلاغ مصوبه مربوطه از سوی مجلس اعلام شود. واردات خودرو های کارکرده در لایحه ای با عنوان اصلاحیه قانون ساماندهی خودرو به مجلس رفت و با رای بالای نمایندگان به تصویب رسید. سال گذشته با آغاز طرح پیش فروش خودروهای وارداتی، 31 هزار و 892 نفر برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند و پس از گذشت ماه ها هنوز نمی دانند که چه خودرویی ثبت نام کرده اند و موعد تحویل خودروی ایشان چه زمانی است.
نمادهای بورسی گروه صنعت خودرو
از این رو می توان صنعت خودرو را در ابتدای راه خود دانست و فرصت های سرمایه گذاری بسیاری را در آن یافت. در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از خودروهای شخصی به بخشی از فرهنگ مردم تبدیل شده است. با وجود ترجیح نسل های جوان تر به استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی، تعداد خودروهای شخصی در جهان سال به سال بیشتر می شود که دلیل عمده ی آن را می توان بهبود سطح مالی کشورهای در حال توسعه و همچنین افزایش جمعیت دانست. همان طور که هنوز هم در اکثر کشورها خصوصا کشورعزیزمان ایران با پیدایش و وجود ماشین های الکتریکی هنوز استفاده از آن حتی برای قشرمرفه نیز میسر نشده است. لیتیوم و کبالت جز عناصراصلی مواد به کار رفته در تولید باتری ماشین های الکتریکی می باشند، که دسترسی به این ذخایر، مورد نیاز صنعت پرسود ماشین های الکتریکی چندان آسان نمی باشد. کبالت جز مواد نایاب و خطرناک محسوب می شود که دسترسی به آن برای تولید ماشین های انبوه دشوار است.
راهکارهای عظیمی برای خروج سهام ایران خودرو از زیان دهی
اهمیت لجستیك يکپارچه و برونسپاري خدمات لجستیك به متخصصان، امری ثابت شده است. هنگامی که بازار در آمریکا و ژاپن راکد بود، آسیا و آمریکای جنوبی بسیار رشد کردند و قدرتمند شدند. همچنین از بازارهای بزرگ روسیه، برزیل، هند و چین هم اینگونه بنظر می رسد که بسیار سریع رشد کرده اند.
آشنایی با خودرو پورشه ماکان تست و بررسی پورشه ماکان
کیفیت پایین خودروهای تولیدی داخلی، اصلیترین دلیلی است که موجب شده صنعت خودروسازی ایران در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن نداشته باشد. در آن دوره به پیشنهاد وی، ستادی برای سیاست گذاری در سطح کلان صنعت خودروی ایران تشکیل شد که اعضای نسبتاً زیادی نیز از نهادهای مرتبط عضو ستاد مذکور بوده و در تصمیم گیری ها و مصوبات آن، نقش داشتند. مدیران عامل شرکت های خودروسازهای دولتی و خصوصی، رئیس انجمن خودروسازان، نمایندگانی از انجمن قطعه سازان، ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور، برخی معاونت های وزارت صنایع و همچنین عده ای از کارشناسان و نخبگان صنعت خودرو، از جمله اعضای تشکیل دهنده ستاد سیاست گذاری خودرو در آن دوره بودند.